Vyvíjíme univerzální aplikace pro Windows (C127)

Na tomto kurzu si vysvětlíme, jak vyvíjet univerzální aplikace pro Windows. Ukážeme si, jak používat vzor MVVM a jaké jsou jeho výhody. Ukážeme si komponenty a funkce specifické pro Windows Universal Platform, vysvětlíme si, jaká má tato platforma možnosti a omezení. V poslední části si povíme o procesu vystavení aplikace na Windows Store.


1. ČÁST

  • Úvod do Universal Windows Platform
  • Adaptivní layout

2. ČÁST

  • Databinding vs XBind
  • Progressive rendering, deferred loading

3. ČÁST

  • Sdílené projekty
  • Platformově specifické bloky kódu, Extension SDK

4. ČÁST

  • Práce se soubory
  • Práce s databází SQLite

5. ČÁST

  • Životní cyklus aplikace
  • Provádění akcí na pozadí

6. ČÁST

  • Komunikace s ostatními aplikacemi
  • Lokalizace
  • Application Services

7. ČÁST

  • Navigace
  • Live Tiles
  • Drag & Drop

8. ČÁST

  • Connected Experience
  • Cloudové služby a autentizace

9. ČÁST

  • Portování aplikací z Windows 8.1
  • Integrace s Cortanou

10. ČÁST

  • Publikování aplikace na Windows Store
  • Použití Application Insights
  • Další možnosti Universal Windows Platform
Počet částí kurzu v osnově nemusí odpovídat počtu dní, po které se kurz koná. Večerní kurzy se skládají ze 3hodinových bloků, denní kurzy zahrnují 6 hodin výuky na každý den. Během kurzu se samozřejmě dozvíte vše, co je uvedeno v osnově.

Požadované znalosti: C# (dobrá znalost OOP nutná), XAML

Klíčová slova: C#, XAML, UWP, Universal Windows Platform, univerzální aplikace, Windows Phone, Windows 10, Windows Store

Kategorie: Desktopové aplikace

Prerekvizity

Úvod do XAML (C126)

Přecházíte z WinForms na WPF nebo na Windows Universal Application? V obou těchto technologiích se uživatelské rozhraní navrhuje úplně jinak, než tomu bylo ve WinForms.

Související kurzy

Používáme IoC/DI kontejnery (C125)

Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg

Na začátku kurzu si vysvětlíme, k čemu se IoC/DI kontejner používá a jak jej používat správně, proč není většinou dobrý nápad degradovat jej na service locator atp. Ukážeme si prakticky, jak funguje kontejner Castle Windsor a jaké možnosti nám nabízí.

Vývoj her pomocí MonoGame (C128)

Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.

Základní návrhové vzory (C142)

Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg

Na tomto kurzu si projdeme základní návrhové vzory (známé jako GoF) a ukážeme si je na praktických příkladech. Ukážeme si také nejčastější omyly, které se při jejich používání vyskytují.

Pokročilé návrhové vzory (C143)

Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg, Tomáš Herceg

Na tomto kurzu si ukážeme pokročilejší návrhové vzory, a to jak z oblasti Enterprise Architecture, tak i návrhové vzory, které se používají pro řešení prezentační vrstvy (MVC, MVVM atd.) nebo celé architektury aplikace.

Nejsou vypsány žádné kurzy. Napište nám a my s tím něco uděláme.

Lektoři