Xamarin - vývoj multiplatformních mobilních aplikací (C134)
Aktuálně nemáme vypsaný žádný termín. Poptat termín kurzu
V průběhu tohoto kurzu si ukážeme, jak vyvíjet mobilní aplikace, které beží na Windows Phone, Android a iOS. Ukážeme si, jak vytvářet uživatelské rozhraní, jak využít architektonický vzor MVVM a jak sdílet kód mezi těmito platformami včetně viewmodelů. Dále si ukážeme Xamarin Forms, které umožňují vytvořit pomocí jednoho XAML souboru rozhraní pro všechny platformy, a práci s hardwarem telefonu (kamera, senzory atd.).
1. ČÁST
- Úvod do Xamarinu, architektura
- Instalace prostředí
- Emulátory, praktické zkušenosti s nimi
- Testování na reálném zařízení
2., 3. a 4. ČÁST
- Tvorba layoutu pro Android a iOS
- Komponenty a jejich použití
5. ČÁST
- Použití vzoru MVVM, přizpůsobení pro obě platformy
- Sdílení kódu mezi Windows Phone, Android a iOS
6. ČÁST
- Práce se službami telefonu (senzory, mapy)
- Práce s databází SQLite
- Práce s externími knihovnami
7. ČÁST
- Knihovna Xamarin.Forms a její funkce
- Základní komponenty
8. ČÁST
- MVVM framework pro Xamarin
- Best practises
Požadované znalosti: C#
Klíčová slova: C#, XAML, Windows Phone, Android, iOS, multiplatformní aplikace, mobilní aplikace, telefon, Xamarin, Xamarin Forms, smartphone
Kategorie:
Tomáš Herceg
Martin Dybal
Roman Jašek
Termíny kurzu
Prerekvizity
Základní návrhové vzory (C142)
Na tomto kurzu si projdeme základní návrhové vzory (známé jako GoF) a ukážeme si je na praktických příkladech. Ukážeme si také nejčastější omyly, které se při jejich používání vyskytují.
Navazující kurzy
Úvod do XAML (C126)
Přecházíte z WinForms na WPF nebo na Windows Universal Application? V obou těchto technologiích se uživatelské rozhraní navrhuje úplně jinak, než tomu bylo ve WinForms.
Související kurzy
Vývoj her pomocí MonoGame (C128)
Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.
PhoneGap - vývoj multiplatformních mobilních aplikací - 3 dny (C135)
Cílem kurzu je naučit účastníky využívat Adobe PhoneGap – světově nejrozšířenější nástroj pro multiplatformní vývoj mobilních aplikací. PhoneGap Vám umožní jednotný, rychlý a flexibilní vývoj pro všechny nejrozšířenější mobilní platformy (Android, iOS a Windows), jednoduše pouze za pomoci JavaScriptu a HTML s CSS. Rozsáhlé dostupné API poskytnou plnohodnotné využívání hardware mobilních zařízení, včetně senzorů a možností geolokace pro vývoj moderní appky.