Vývoj her pomocí MonoGame (C128)
Pro vývoj her na Windows Phone 7 se používala technologie XNA, kterou Microsoft postupem času odepsal. Pokračovatelem XNA je framework MonoGame, který je určen pro vývoj multiplatformních her a je kompatibilní s XNA na úrovni zdrojových kódů. V první části kurzu si ukážeme základy 2D grafiky, animování atd., ve druhé části kurzu si předvedeme, jak navrhnout jádro hry, aby byla snadno portovatelná na různé platformy - ať už mobilní telefony s Windows Phone, Androidem nebo iOS, tak i pro desktopová Windows v rámci Universal Windows Platform.
1. ČÁST
- Seznámení s MonoGame, třída Game
- Content Pipeline
- Vykreslování spritů ve 2D
2. ČÁST
- Základy 3D grafiky, transformace, matice
- Vykreslení 3D modelu
3. ČÁST
- Základní výpočty ve 3D (vzdálenost od přímky, průsečík přímky a plochy atd.)
- Mouse picking
4. ČÁST
- Práce s vertex bufferem a index bufferem
5. ČÁST
- Shadery
6. ČÁST
- Návrh jádra hry pro multiplatformní hru
- Řešení platformově specifických funkcí
Počet částí kurzu v osnově nemusí odpovídat počtu dní, po které se kurz koná. Večerní kurzy se skládají ze 3hodinových bloků, denní kurzy zahrnují 6 hodin výuky na každý den. Během kurzu se samozřejmě dozvíte vše, co je uvedeno v osnově.
Požadované znalosti: C#
Klíčová slova: C#, DirectX, MonoGame, hry, multiplatformní, Xamarin, grafika, Windows Store, UWP, Universal Windows Platform
Kategorie: Grafika a herní vývoj
Aktuálně nejsou plánovány žádné termíny tohoto kurzu. V případě, že máte o toto téma zájem, napište nám.